Jsme lesní mateřská škola Letokvítek zapsaná v rejstříku MŠMT od 1. 9. 2021.

Naše školka široce spolupracujeme s rodinou, s místem kde působíme, s přírodou, zahradou, zvířaty a obyvateli města Letohrad. Vzdělávání, které sleduje nejen individuální potřeby dětí, ale i momentální potřeby celé společnosti v této době 21. století.

  • Naši skupinu 15 dětí doprovázejí 2 průvodci.
  • Provoz  školky je 5 dní v týdnu od 7:30 do 16 hod. O prázdninách fungujeme celkem 3 týdny a mimo ně můžete využít příměstské tábory, které realizuje spolek Educatis, z.s.
  • Naši skupinu poznáte s vozíčkem, protože se učíme v terénu za každého počasí.
  • Zázemí využíváme příležitostně v nepřízni počasí a na odpočinek a oběd.

Hlavní pilíře naší vzdělávací koncepce:

  1. Naše zázemí je v blízkosti centra, ale i volné přírody. 

Letohrad je malebné město, které v blízkosti našeho zázemí nabízí dětem krásnou volnou přírodu. Kultura a natura se zde střetávají ve velké intenzitě. Divokost a nespoutanost pohybu kompenzujeme ve vzděláváním ve spojení s městem. Děti mají také svůj vlastní prostor, kdesi mohou zkoumat a využívat přírodních herních koutků, blátivých kuchyněk, ale také zahradničit, pálit oheň, starat se o zvířata.

  1. Učíme prožitkem a reálným přirozeným činnostem života, děti se učí nápodobou.

Když se podíváte na volnou hru dětí, uvidíte, že děti napodobují dospělé, zažívají hru života.  Učí se trénovat řešení předem nepředpokládaných situací, přijímat role, tvořit, vymýšlet, komunikovat, pracovat s konflikty, protože ve volné hře mají také prostor volně přicházet.  Volná hra je o zachování dětství a lesní školky za ní doslova bojují. Období do 8 let života, je důležitou dobou, kde dítě si vytváří obraz života.

  1. Děti se vzdělávají venku za každého počasí, aneb není špatného počasí ale oblečení.

U nás děti opravdu potřebují dobrou výbavu, ale vše se dá zajistit i za rozumnou cenu. V dnešní době jsme málokdo zvyklý trávit za každého počasí přes 3 hod venku.  Pro rodiče máme k dispozici příručku s podrobným popisem a doporučením co nakoupit a kde. První rok se děti učí hýbat a rodiče se učí oblékat děti. Je velkým uměním i pro průvodce být venku za každého počasí, ale jde to. Pokud opravdu zjistíme, že by pobyt byl nad možnosti dětí, jejich pohody, zdraví, máme krásné zázemí.

  1. Naše školka není o bezhraniční výchově.

Naše školka si klade velký důraz na komunikační dovednosti a sebereflexi, spolupráci, respektujícím přístupu k celé rodině.  Snažíme se tvořit bezpečný prostor pro sdílení a podporu a to nám všem.  Využíváme metod, které vychází z psychosomatiky. Máme pevně stanovené hranice, které vychází z potřeb skupiny a režim dne je pro děti představován formou rituálů, přechodových písniček, pravidelným střídáním tzv. „nádechu a výdechu“ celé skupiny.

  1. Máme vypracovaný školní vzdělávací plán, který je zpracován dle rámcového vzdělávacího plánu, Protože si nemůžeme dělat nikdo co chceme, nazvali jsme ho Jsme součástí Celku. 

S dětmi pracujeme individuálně dle jejich potřeb a možností. Pracujeme s předškoláky a spolupracujeme na vzdělávání s celou rodinou.